Информационен щаб на ЕПЦ се впусна в операция

„Екипите на Комисията за защита на потребителите са на терен и следят за това дали се спазват правата на потребителите. Проверките в туристическите и търговските обекти в курортите по Черноморието започнаха преди повече от месец, а инспекторите проверяват местата за настаняване и на заведенията за хранене и развлечение и дали услугите, които предоставят, съответстват на тяхната категоризация“. Това каза Николай Мравов, член на Комисията за защита на потребителите при откриването на информационната кампания „Вашите права“ в Бургас. Кампанията се организира по традиция от Европейски потребителски център, който функционира към КЗП.

„Между 26 юли и 3 август в цялата страна са извършени близо 300 проверки по отношение на продукти, съдържащи т.нар. „райски газ“, като са проверени магазини за алкохол и цигари, заведения за хранене и развлечения, както и електронни магазини. При проверките е установено предлагането за продажби на капсули в 11 магазина, като са взети 14 проби за анализ“, каза още Мравов.

„В последно време в Европейски потребителски център се увеличават жалбите на потребители, чиито полети закъсняват или дори се отменят, като те са около една трета от всички оплаквания през последния месец. При забавяне на полета и съответно кацането в крайната точка с повече от 3 часа може да имате право на обезщетение. Важното е причината за това забавяне да е под контрола на авиокомпанията“, обясни Соня Спасова, директор на ЕПЦ България. Тя посъветва пътниците да се информират предварително дали се очакват промени в часа на полета, като следят актуалните напътствия на сайта на летището и на авиокомпанията.

„Проверявайте редовно и спам папките на своите пощи, уверете се, че сте проверили правилно и часа на излитане, както и колко време преди него трябва да сте на линия на аерогарата“, каза още Спасова.

Информационната кампания „Вашите права“ е насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Тази година "информационният щаб" на ЕПЦ ще оперира в района на летище Бургас, както и автогарите в Бургас и Варна. Началото беше поставено на 9 август в Морската градина в Бургас.

 

Още по темата в Черноморски фарБТА, БНР

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати