Информационната кампания на Европейски потребителски център "Вашите права" е винаги на мода, а резултатите от нея - в полза на хората. Целта ни е потребителите да получат превантивна информация по отношение на пътуване или настаняване в друга страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство. А ако вече са се сблъскали с някакви конкретен казуси, които не са успели да разрешат сами, ще им дадем насоки как да постъпят и след това лесно, безплатно и изключително бързо да подадат оплакване към ЕПЦ, за да започнем работа по нея. В рамките на кампанията днес, 8 август, отваряме мобилен информационен щанд в Морската градина в Бургас, а на 9 август, сряда, ще бъдем на летище Бургас.
Вярваме, че информираните потребители са най-добрите потребители, затова чрез неформални разговори ще ги запознаем с различни аспекти за защитата и правата им в Европейския съюз. Информационните срещи са отворени за всички, без значение дали са опитни пътешественици или тепърва ще се качат за първи път на самолет. И в двата случая е много важно да се познават и правата, и задълженията на пътниците, както и какво могат да направят в случай на проблем.
Каква е последната тенденция в жалбите, които постъпват?
"Загубиха ми багажа на летището в Мюнхен, какво да правя по време на почивката ми в Тенерифе без куфар?"
"Полетът ми за Германия закъсня и накрая беше отменен. Авиокомпанията не отговаря на оплакванията ми. Ами сега?"
"Имах резервация за хотел в Бергамо, Италия, в който трябваше да мога да се настаня по всяко време на денонощието. В крайна сметка кодът, който ми изпратиха, не беше верен и останах на улицата през нощта."
Това са само част от случаите, в които сме успели да помогнем на хората, които са ни потърсили в последните месеци. С наша помощ те са успели да получат компенсация или да им се плати обезщетение заради преживяното неудобство. По-важното е, че потребителите се чувстват защитени и уверени, че има кой да им помогне. И понякога ни пишат така "Много е окуражаващо да видим как институциите наистина работят заедно с нас, а не срещу нас" или "Без вас нямаше да можем да се справим с изключително непрофесионалното и некоректно отношение, с което се сблъскахме. Още веднъж "Благодаря"! Вие наистина защитавате потребителя и Ви желаем много успех в благородната ви мисия!".