Комисията за защита на потребителите разкрива 16 виртуални приемни в най-посещаваните морски курорти, които ще работят през лятото.

„Виртуалните приемни” са една наша идея, която смятаме, че ще бъде полезна за потребителите. Тя ще даде възможност за много по-облекчен контакт с екипите ни". Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов при официалното откриване на една от 16-те такива приемни в к.к. „Албена”. Виртуални пунктове за свързване с инспекторите на КЗП ще има още в Балчик, Златни пясъци, Слънчев бряг, Китен, Царево и др.

Приемните за потребителите по морето се намират на най-комуникативните места – на централни алеи, в близост до търговски обекти и недалеч от плажа. Кабините и козирките им са брандирани с логото на комисията, изписан е и номерът, който трябва да бъде избран. Информация за локациите на приемните може да бъде намерена на сайта на КЗП,  в Google Maps, както и в приложените документи.

„Досега разкривахме традиционно временни офиси, в които наши служители бяха на разположение. Сега обаче считаме, че сме намерили един по-иновативен и по-полезен модел, по който потребителите ще могат да се свързват с нас. Наричаме ги виртуални, защото това са телефонни апарати, от които потребителите ще могат безплатно да набират нашия горещ телефон 0700 111 22. Другото ново и практически най-полезното е, че след набирането на този горещ телефон, в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще свързват със съответните ни регионални офиси и оттам – с екипите, които присъстват на терен”, посочи Маргаритов. Според него по такъв начин институцията много по-бързо ще може да реагира особено тогава, когато става въпрос за конкретни нарушения, чието извършване може да не е приключило. 

По думите на председателя на КЗП нарушенията по морето са свързани предимно с ограничаване правото на информация за стоките или услугите и техни съществени характеристики, както и с различен тип нелоялни практики. „Най-честите оплаквания на потребителите са за несъответствие между обещаното, когато се е продавал съответният туристически пакет или почивка, и реално полученото, когато вече са на място и се е оказало, че хотелиерът не е в състояние да им предостави услугата така, както са си я платили, тъй като в повечето от случаите става въпрос за авансово плащане”, каза още Маргаритов.

„Пожелаваме успешен сезон на бранша и по-малко поводи да бъдат използвани „виртуалните приемни”, каза Константин Арабаджиев, член на КЗП, който също присъства на откриването на приемната в "Албена".  

 
На снимката - Димитър Маргаритов, председател на КЗП, и Константин Арабаджиев, член на КЗП (вляво).