КЗП започва проверки в зимните ни курорти

Директорът на ЕПЦ пред търговци представи механизма за търсене не обезщетение при закъснял полет и как се изчисляват правата на пътниците

Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва инспекции на туристически обекти по зимните ни курорти. Още преди старта на сезона ще бъдат проверявани обекти, в които има констатирани нарушения, както и ски-пистите и ски-съоръженията. Това обяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов на семинар "Основни проблеми между потребители и търговци в областта на транспорта и туризма", който се проведе във вторник. Със започването на зимата ще се работи и по жалби и сигнали на граждани, допълни той.  

В скоро време предстои да започне работа и "горещ" телефон за бизнеса, на който търговците могат да звънят за информация или помощ при своята работа, обяви Константин Арабаджиев, член на КЗП.  През 2019 г. са предвидени и информационни срещи и обучения на малки и средни предприятия, добави той. На сайта на КЗП ще има и специален раздел с важна информация за търговците в помощ на работата им с потребителите.

Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов обясни механизма за търсене на обезщетение при проблеми с транспортни услуги. Той представи калкулатора за полети, който може да се намери на сайта на ЕПЦ. Това е лесен инструмент, с който пътниците могат сами да проверят правата си при закъснение на полет или при загубен багаж, обясни Арсенов. Ако самолетът им закъснее, първо трябва да изпратят жалба към авиопревозвача, а след това в случай че не са доволни от неговия отговор или не получат такъв - да се обърнат към нас в Центъра или към регулаторния орган, уточни той във връзка с въпроси от аудиторията.


на снимка от ляво на дясно: Константин Райков, член на КЗП, Димитър Маргаритов, председател на КЗП и Константин Арабаджиев, член на КЗП

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати