Директорът на ЕПЦ пред търговци представи механизма за търсене не обезщетение при закъснял полет и как се изчисляват правата на пътниците
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва инспекции на туристически обекти по зимните ни курорти. Още преди старта на сезона ще бъдат проверявани обекти, в които има констатирани нарушения, както и ски-пистите и ски-съоръженията. Това обяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов на семинар "Основни проблеми между потребители и търговци в областта на транспорта и туризма", който се проведе във вторник. Със започването на зимата ще се работи и по жалби и сигнали на граждани, допълни той.
В скоро време предстои да започне работа и "горещ" телефон за бизнеса, на който търговците могат да звънят за информация или помощ при своята работа, обяви Константин Арабаджиев, член на КЗП. През 2019 г. са предвидени и информационни срещи и обучения на малки и средни предприятия, добави той. На сайта на КЗП ще има и специален раздел с важна информация за търговците в помощ на работата им с потребителите.
Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов обясни механизма за търсене на обезщетение при проблеми с транспортни услуги. Той представи калкулатора за полети, който може да се намери на сайта на ЕПЦ. Това е лесен инструмент, с който пътниците могат сами да проверят правата си при закъснение на полет или при загубен багаж, обясни Арсенов. Ако самолетът им закъснее, първо трябва да изпратят жалба към авиопревозвача, а след това в случай че не са доволни от неговия отговор или не получат такъв - да се обърнат към нас в Центъра или към регулаторния орган, уточни той във връзка с въпроси от аудиторията.
на снимка от ляво на дясно: Константин Райков, член на КЗП, Димитър Маргаритов, председател на КЗП и Константин Арабаджиев, член на КЗП