Международната мрежа за защита на потребителите ICPEN разпространи сред своите членове нов видеоклип, реализиран от нейния проект за подаване на сигнали за международни измами онлайн econsumer.gov.
Видеото представлява приятелско припомняне на основните казуси, пред които могат да се изправят гражданите при трансгранично пазаруване или посещение на чужда държава, както и че ако се сблъскат с подобни проблеми могат да разчитат на експертна помощ.
Ако и вие имате оплакване относно измами при пазаруване от чужди търговци от цял свят, съобщете на www.econsumer.gov. Вашите жалби ще предоставят важна информация и ще помогнат на институциите и организациите за защита на потребителите за предотвратяването на международни измами.
ICPEN е организация, в която членуват компетентните институции за защита правата на потребителите от над 60 държави в света, за да работят по-добре заедно за борба с нелоялните практики, насочени към потребителите. Проектът Econsumer.gov е създаден през 2001 г., за да събира и споделя трансграничните жалби по електронната търговия. В проекта участват агенции за защита на потребителите от 36 страни. Комисията за защита на потребителите в България е сертифициран член на Econsumer.gov.