Ако сте сред засегнатите пътници, то е важно да знаете какви са вашите права
Вашият полет е отменен? В такъв случай правата на пътниците са определени в Регламент на ЕС, поради което са задължителни за всички държави от ЕС, Исландия и Норвегия. Тъй като Райънер е ирландска авиокомпания, то пътниците й са защитени от законодателството на ЕС. Правилата за отменени полети важат и при стачка на летище, както е в конкретния случай.И те са:
Премаршрутиране или връщане на парите
Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
- да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
- да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
- да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
В случай на отменен полет вие може да имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. То важи само, ако изберете да пътувате по-късно, а не когато се откажете от полета изобщо.
Правото на грижи включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно.
Финансови компенсации
Ако вашият полет е отменен или закъснял, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Случаите на стачка са приети за такова извънредно обстоятелство и поради тази причина вие няма да имате право на допълнително парично обезщетение.