Права на пътниците: по-добра защита на европейците при пътуване по вода

От днес пътниците, пътуващи по море или по вътрешните водни пътища в ЕС, и по- специално лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност, ще се ползват от права, които са сходни с тези на пътниците, пътуващи с въздушен транспорт или с влак.

От днес пътниците, пътуващи по море или по вътрешните водни пътища в ЕС, и по-специално лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност, ще се ползват от права, които са сходни с тези на пътниците, пътуващи с въздушен транспорт или с влак. Новите права включват:

  • подходяща и леснодостъпна информация, която се предоставя на всички пътници преди и по време на пътуването, както и наличие на обща информация за техните права на терминалите и на борда на корабите;
  • осигуряване на адекватна помощ (като закуски, храна и освежителни напитки и, при необходимост, настаняване за не повече от три нощи и в рамките на 80 EUR за нощ) в случай на анулиране на пътуване или закъснение с повече от 90 минути при заминаване,
  • гарантиране на избор между възстановяване на средства и пренасочване в случай на анулиране или закъснение с повече от 90 минути при заминаване;
  • обезщетение, чийто размер варира между 25 % и 50 % от цената на билета в случай на закъснение при пристигане;
  • недискриминационно третиране и специална безплатна помощ за пътниците с увреждания и за лицата с намалена подвижност както на пристанищните терминали, така и на борда на корабите, и финансово обезщетение при погиване или повредено тяхно оборудване за придвижване;
  • въвеждане от страна на превозвачите и операторите на терминали на механизми за разглеждане на жалбите на пътници;
  • назначаване на независими национални органи, отговарящи за прилагането на разпоредбите, ако е необходимо чрез налагането на санкции.
След приемането на Регламента за правата на пътниците по вода, е обновено и мобилното приложение за незабавна проверка на място на своите права, разпрорстранено от ЕК.
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати