Половин година след въвеждането на новите правила срещу необоснованото блокиране на географски принцип вече се наблюдава висока обща осведоменост сред потребителите по този въпрос, става ясно от прессъобщение на Европейската комисия. Според последното проучване на Евробарометър едва няколко месеца след началото на прилагането на регламента относно блокирането на географски принцип, половината от гражданите на ЕС като цяло са запознати с мерките на ЕС за прекратяване на неоправданата дискриминация от страна на търговците.  

За март 2020 г. е планиран първи преглед на правилата, който ще проучи дали е необходимо да се разшири обхватът на регламента с оглед на нарастващия интерес към трансграничния достъп до съдържание. През последните четири години броят на интернет потребителите, които търсят трансграничен достъп до съдържание, почти се е удвоил от 8% през 2015 г. на 15% през 2019 г. Най-много се търси достъп до музика и различни видеа. 

Регламентът относно блокирането на географски принцип е в сила от 3 декември 2018 г. и цели прекратяването на необоснованата дискриминация при продажбите онлайн въз основа на националността или мястото на пребиваване. 

Европейски потребителски център България е определен за ограна в нашата страна да оказва съдействие на потребителите при споровете им с търговци от други страни в ЕС, ако са били подложени на геоблокиране. Повече за това може да научите тук.