Мрежата от Европейски потребителски центрове публикува в бордното списание на Easy Jet съвети за потребителите пазаруващи онлайн.

Коледа наближава, а с това идва и стреса от намирането на перфектния подарък. Закупуването на стоки от чужбина увеличава избора и ви позволява да сключите добра сделка от уюта на собствения си диван. Но какво може да направите, ако поръчката никога не пристигне? Какво става, ако съдържанието е счупено, или получите нещо друго погрешка?

Не се притеснявайте - европейското законодателство в областта на онлайн пазаруване определя, че трябва да ви възстановяват парите в такива случаи, просто като се свържете с търговеца. Дори, ако просто не харесате продукта, вие може да го върнете и да получите парите си обратно, при условие, че направите това в рамките на определен период от време.

Ако изпитвате трудности, защото търговецът се намира в друга страна от ЕС, Норвегия или Исландия, се свържете с мрежата от Европейски потребителски центрове (ECC-Net), където ще получите помощ и съдействие. Когато подадете жалба ЕПЦ работят за постигане доброволна спогодба между потребителя и търговеца. Миналата година повече от половината от всички жалби са разрешени със спогодба.

Тъй като проектът се финасира от ЕК и националните правителства, то всички услуги на ЕПЦ са напълно безплатни.

Повече информация в списанието на Easy Jet.