Съвместни проверки довеждат до по-добро спазване на потребителските права

Интернет страници, предлагащи самолетни билети и хотели – 62% сега са в съответсвие след изследване и проверки през 2013

През лятото на 2013 година националните власти провериха интернет страниците, предлагащи самолетни билети и хотелско настаняване, включително страници на търговци и посредници. Проверени са общо 552 страници. След допълнително разследване националните органи установяват, че общо 382 страници не са в съответствие с европейското потребителско законодателство. Те са се свързали или директно с местните търговци с несъответстващи интернет страници, или когато търговецът е от друга държава те са искали съдействието на органа в другата държава-членка, за да изискат да бъдат приведени в съответствие страниците. Днес общо 173 страници са поправени, а 209 са в процес на последващо разследване. 

Интернет страниците са проверени, за да се определи дали информацията по отношение на съществени характеристики на предлаганите услуги е лесно достъпна; дали цените са посочени на един по-ранен етап и с включени допълнителни такси; дали интернет страниците предоставя електронен адрес за поставяне на въпроси или подаване на жалби; дали интернет страниците съдържат общи условия преди покупката и дали те са написани на ясен и достъпен език. Основните проблеми са:
  • Липса на задължителна информация за идентифициране на търговеца и по-точно неговата електронна поща, което препятства потребителите да осъществят ефективен контакт. 162 страници не са съдържали подобна информация.
  • Липса на ясни указания как да се подаде жалба. 157 страници не са предоставили такава информация.
  • Незадължителните ценови добавки, като такса за багаж, такса застраховка, качване с предимство на борда, не са посочени на база "възможност за избор". Този проблем се среща в 133 страници.
  • Общата цена за услугата не показана предварително, когато се показват основните елементи на резервацията. 122 интернет страници не предоставят такава информация.
"Sweep" е европейско изследване на интернет страници, за да се устаноят нарушения на потребителското законодателство и за да се подигури в последствие правилното приложение на закона. Изследването е координирано от Европейската комисия и проведено едновременно от националните правоприлагащи органи. Изследването на пътничиските услуги е проведено в 27 държави-членки, Норвегия и Исландия през месец юни 2013 година.
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати