От сряда 2 април 2014 година пилотите на авиокомпания Луфтханза започват 72 часова стачка. До сега 29 полета от и до София са отменени. Бъдете наясно с правата си и ги използвайте, ако сте засегнати.
Правата на пътниците са определени в Регламент на ЕС, поради което са задължителни за всички държави от ЕС, Исландия и Норвегия. Тъй като Луфтханза е немска авиокомпания, то пътниците й са защитени от законодателството на ЕС. Правилата за отменени полети важат, независимо, че причина за отмяна на полетите е стачка.
Премаршрутиране или връщане на парите
Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
- да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
- да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
- да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
Право на грижи
В случай на отменен полет вие може да имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. Това включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно.
Финансови компенсации
Ако вашият полет е отменен или закъснял, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Дали едно събитие е извънредно обстоятелство се преценява от съда във всеки конкретен случай.