Стачката на стюардите и стюардесите в германската авиокомпания „Луфтханза“ се очаква да продължи до петък -13 ноември 2015 г. Синдикатите обявиха едноседмичен ефективен протест след провала на преговорите с компанията по условията за пенсиониране. В тази
Стачката на стюардите и стюардесите в германската авиокомпания „Луфтханза“ се очаква да продължи до петък -13 ноември 2015 г. Синдикатите обявиха едноседмичен ефективен протест след провала на преговорите с компанията по условията за пенсиониране. В тази връзка от Европейския потребителски център България напомняме какви са правата на пътниците при стачка.
Правата на пътниците, пътуващи със самолет, са уредени в европейски регламент, който се прилага еднакво във всички държави членки, както и в Исландия и Норвегия. В случаите, когато причината за нарушаване на графика на полета е стачка, тогава правата на пътниците са същите като при отмяна или закъснение на полетите.
Пътниците, чиито полети са отменени в резултат на стачка имат няколко основни права:
- Право на премаршрутиране (осигуряване на алтернативен транспорт при сходни условия със същата или друга авиокомпания) или възстановяване стойността на билета
- Право на храна и напитки
- Право на настаняване в хотел при необходимост
- Пътниците може да имат и право на компенсация за направени допълнителни разходи.
При стачка по време на полет пътниците винаги имат право на грижи, но нека не забравят, че ако са избрали да им се възстанови стойността на билета, то авиокомпанията няма повече задължението да заплаща за храна, напитки и настаняване в хотел.
Повече информация за засегнатите полети може да намерите на страницата на превозвача, както и на нашата интернет страница www.ecc.bg :
При проблем на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията. Ако не са доволни от отговора на превозвача, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център, за да получат помощ и съдействие.