Нелоялната търговска практика се отнася до: • Липса на доказателства за постигнат резултат „интензивно стопяват корема”, „доставят енергия за по-интензивното функциониране на организма”, „подпомагат намаляването на мастната тъкан” и „ускоряват обмяната

Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялна практика при предоставяне на информация за хранителна добавка за отслабване Caralluma, продавана чрез интернет сайта www.news2today.net/bgm/. За същото нарушение при представянето на този продукт сигнализира и Литва. От там посочват, че са постъпили жалби на потребители, които твърдят, че не са постигнали обещания ефект. Български граждани пък са се оплакали в КЗП, че на сайта не е посочена фирма, но се осъществява търговска дейност на съмнителен препарат за отслабване.

Търговецът не е предоставил доказателства за твърденията си, че въпросните добавки „интензивно стопяват корема”, „доставят енергия за по-интензивното функциониране на организма”, „подпомагат намаляването на мастната тъкан” и „ускоряват обмяната на веществата”.

Невярно е и обещанието, че ако потребителят не е доволен от резултатите, може да върне стоката в рамките на 60 дни и да получи парите си обратно. Това на практика е невъзможно, тъй като търговецът не е посочил име и адрес за връзка с него, което възпрепятства и правото на потребителя да върне стоката дори в законоустановения срок от 7 работни дни след доставката.

За установяване самоличността на търговеца и съответно ангажиране на административно наказателна отговорност на лицето/фирмата, КЗП изпрати писма до Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ), куриерската фирма, която доставя пратките и ГДБОП.

Според предоставената от куриерската фирма информация седалището на търговеца е в САЩ, Северна Каролина, а връзката се осъществява чрез имейл адрес support@topcaralluma.com. От БАБХ посочват, че не е постъпвало уведомление за пускане на пазара на този продукт, но уверяват, че ще продължават да осъществяват засилен контрол спрямо дейността на цитирания от КЗП оператор.

Сигналът за нередности при продажба от разстояние от Литва постъпи в КЗП чрез системата към Комитета за сътрудничество при защита на потребителите, която действа в 27-те страни на ЕС, и в Исландия и Норвегия.

Повече за търговските практики на www.kzp.bg