При проблеми по време на почивката си у нас или в чужбина туристите могат да получат помощ от Европейския потребителски център и от Комисията за защита на потребителите в зависимост от това дали търговецът е регистриран в България или в друга страна от Ев

Еднодневният щанд в Балчик е част от кампанията на ЕПЦ България „Вашите права“, която се провежда в различни точки по Българското Черноморие в рамките на две седмици.

Инспекторите на Комисията за защита на потребителите проверяват туристическите и търговските обекти във Варненска и Бургаска област още от месец юни в рамките на кампанията „Лято'2018“. Екипите ни следят за наличието на категоризация на хотелите, ресторантите и местата за развлечения и дали предоставяните от тях услуги са в съответствие с притежаваната категория. Целта е туристите да бъдат спокойни и да се насладят на почивката си без проблеми, каза още Арабаджиев. Радостното е, че все повече хора знаят правата си и ги отстояват, а още по-обнадеждаващото е, че понякога дори няма необходимост от нашата намеса, защото търговците уважават техните рекламации и решават проблемите веднага, след като получат оплакване, допълни той.

Много местни жители и туристи от България и чужбина получиха консултация на място по време на еднодневните информационни гишета. На експертите зад щанда бяха зададени десетки въпроси, свързани с правата при пътуване и пазаруване в друга страна от ЕС. Сред тях най-често се повтаряше запитването какви са правата при закъснял полет, както и какво да правим, ако куфарът ни се изгуби или бъде счупен по пътя. Жена се оплака, че й се е наложило да чака над девет часа на летище София заради закъснял полет, вследствие на което изпуснала следващия самолет от Франкфурт до САЩ. Важно е да се знае, че при закъснение на полета над два часа, пътниците имат право на безплатни храна и напитки, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ - България, който е към Комисията за защита на потребителите. Той посъветва пътниците да пазят всички касови бележки, с които си купуват нещо за хапване или пиене, докато чакат закъснелия самолет да излети. Именно проблемите при пътуване и транспорт зад граница са и най-често срещаните жалби, които се получават в ЕПЦ.

Тази година партньори на информационната кампания на ЕПЦ са колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представиха възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма „Еразъм+“, както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.


На снимката Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България (вляво) и Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите