При проблеми по време на почивката си у нас или в чужбина туристите могат да получат помощ от Европейския потребителски център и от Комисията за защита на потребителите в зависимост от това дали търговецът е регистриран в България или в друга страна от Европейския съюз. Това посочи Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите, който се включи в изнесения щанд на ЕПЦ България на 4 август, събота, в град Балчик. Той припомни, че на първо време потребителите следва да настояват пред търговеца да получат договореното. Ако не успеят да се споразумеят, могат да се обърнат към институциите.
Еднодневният щанд в Балчик е част от кампанията на ЕПЦ България „Вашите права“, която се провежда в различни точки по Българското Черноморие в рамките на две седмици.
Инспекторите на Комисията за защита на потребителите проверяват туристическите и търговските обекти във Варненска и Бургаска област още от месец юни в рамките на кампанията „Лято'2018“. Екипите ни следят за наличието на категоризация на хотелите, ресторантите и местата за развлечения и дали предоставяните от тях услуги са в съответствие с притежаваната категория. Целта е туристите да бъдат спокойни и да се насладят на почивката си без проблеми, каза още Арабаджиев. Радостното е, че все повече хора знаят правата си и ги отстояват, а още по-обнадеждаващото е, че понякога дори няма необходимост от нашата намеса, защото търговците уважават техните рекламации и решават проблемите веднага, след като получат оплакване, допълни той.
Много местни жители и туристи от България и чужбина получиха консултация на място по време на еднодневните информационни гишета. На експертите зад щанда бяха зададени десетки въпроси, свързани с правата при пътуване и пазаруване в друга страна от ЕС. Сред тях най-често се повтаряше запитването какви са правата при закъснял полет, както и какво да правим, ако куфарът ни се изгуби или бъде счупен по пътя. Жена се оплака, че й се е наложило да чака над девет часа на летище София заради закъснял полет, вследствие на което изпуснала следващия самолет от Франкфурт до САЩ. Важно е да се знае, че при закъснение на полета над два часа, пътниците имат право на безплатни храна и напитки, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ - България, който е към Комисията за защита на потребителите. Той посъветва пътниците да пазят всички касови бележки, с които си купуват нещо за хапване или пиене, докато чакат закъснелия самолет да излети. Именно проблемите при пътуване и транспорт зад граница са и най-често срещаните жалби, които се получават в ЕПЦ.
Тази година партньори на информационната кампания на ЕПЦ са колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представиха възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма „Еразъм+“, както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.
На снимката Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България (вляво) и Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите