Тръгва информационна кампания за правата на пътниците на всички езици в ЕС

Правата на потребителите при пътуване са изключително важни, а дългогодишната работа на Европейския потребителски център, с който ние си сътрудничим, ни дава самочувствие да вярваме, че успяваме да допринесем за преустановяването на много голяма част от нарушенията в този сектор. Наред с работата по конкретни случаи, чрез информационни кампании ние разясняваме правата и задълженията на потребителите в различни ситуации, в които те могат да изпаднат по време на път. Това каза Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), при откриването на кръгла маса на тема: „Предизвикателствата пред пътниците при въздушен превоз”, организирана от Европейския потребителски център към КЗП.

Всеки четвърти случай в ЕПЦ е свързан с проблеми при въздушен превоз (забавени или отложени полети, загубени или забавени багажи). Делът остава постоянен, въпреки че общият брой на жалбите през годините се увеличава. Това означава, че все повече българи летят със самолет, а от друга страна – познават и своите права и ги търсят, когато смятат, че те са нарушени, обясни Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.

Най-голям брой от оплакванията в сектор въздушен превоз са свързани със закъснели полети (41%) и с отменени полети (19%), уточни той. Арсенов допълни, че ЕПЦ периодично организира кампании по летища, за да информира на място пътниците какво могат да направят, ако самолетът им закъснее или багажът им е загубен. На сайта на ЕПЦ има и безплатен калкулатор, чрез който потребителите сами могат да проверят дали имат право на обезщетение при проблемен полет.

22% от случаите на мрежата от 30 Европейски потребителски центъра (ECC-Net) през 2016-2018 г. са свързани с проблеми във въздушния транспорт, като най-често проблемите са забавени или отменени полети, каза Елизабет Котхаус от Генералната дирекция „Мобилност и транспорт“ към Европейската комисия. Тя съобщи, че в рамките на целия Европейски съюз на всички официални езици ще се проведе и информационна кампания, свързана именно с правата на пътниците.

Във форума се включиха представители на Министерство на икономиката, Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, потребителски организации, авиопревозвачи и компании за искове на пътници за обезщетения.

 

На снимка от ляво на дясно - Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център, Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите и Елизабет Котхаус от Генералната дирекция „Мобилност и транспорт“ към Европейската комисия.

 

Още информация - investor.bg, Канал 3, Нова тв, ТВ Европа, Монитор, dir.bg