Потребителските жалби срещу мобилните оператори през 2012 и 2013 година са основно от проблеми със сметките, договорите и преносимост на номерата. Това показва нов доклад на Европейската комисия.
Нов доклад за състоянието на пазара на далекосъобщенията в ЕС
Днес Европейската комисия публикува доклад за пазара на далекосъобщенията и за регламентирането му в ЕС за периода 2012—2013 г.
В доклада се разглеждат разностранни въпроси от нормативно естество — регламентиране на пазара; планове за високоскоростен интернет и източници на финансиране; национални регламентиращи органи; разрешителни; управление на радиочестотния спектър; предимства при достъп и достъп до пасивна инфраструктура; достъп и взаимосвързаност; потребители; универсална услуга; мрежова неутралност. Те са анализирани от гледна точка на пазарните тенденции, конкурентоспособността и целите на Програмата в областта на цифровите технологии.
Докладът констатира, че в България през 2012 година над 30% от потребителските жалби са били за преносимост на номерата, но след намеса на регулаторните органи тези жалби намаляват на под 5%.
Какви права имаме и кой може да ни съдейства може да научите по-обстойно от нашата брошура.
Пълният текст на Доклада е достъпен на следния интернет адрес.
Докладът констатира, че в България през 2012 година над 30% от потребителските жалби са били за преносимост на номерата, но след намеса на регулаторните органи тези жалби намаляват на под 5%.
- КРС също така е въвела изискване операторите да предлагат най-малко две тарифи за мобилни и фиксирани услуги на абонаментен план и предплатени услуги, при които повиквания се таксуват при минимален първоначален период на таксуване до 30 секунди - след това на секунда.
- Въведен е максимален срок на договорите с продължителност не повече от две години. Мобилните оператори трябва да дават възможност на всеки потребител да сключи договор и с по-кратък срок - до 1 година.
- Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие, след изтичане срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечено предизвестие, без да дължи неустойки за това.
Какви права имаме и кой може да ни съдейства може да научите по-обстойно от нашата брошура.
Пълният текст на Доклада е достъпен на следния интернет адрес.
https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/2014-report-implementation-eu-regulatory-framework-electronic-communications