Вижте нашите съвети за ваканция без проблеми
Провете времето за настаняване
1. Преди да тръгнете за почивка, проверете внимателно датата и часа за настаняване и напускане, както и всички условия, включени в резервацията.
2. Ако в хотела установите, че стаята ви няма балкон или нямате право на безплатен шезлонг, така, както е описано в офертата, която сте платили, уведомете за това вашия екскурзовод или запитайте в хотела как може да се реши проблема.
Ако не успеете да постигнете споразумение, е препоръчително освен устно, да отправите и писмена жалба. Твърде вероятно е в рамките на един ден проблемът да се реши.
Съберете доказателства
3. Събирайте доказателства – направете снимки, помолете човек от съседна стая да ви бъде свидетел за условията, а ако трябва да плащате за шезлонг, въпреки че ви е било обещано да е без такса, събирайте касовите бележки.
4. Ако проблемът не се реши, може да си тръгнете и да настоявате да Ви се възстановят парите. Другият вариант е да останете, но да отправите писмена жалба до ръководството на хотела възможно най-скоро след завръщането си вкъщи. В нея може да поискате компенсация за неудобството, както и да ви се покрият вече направените разходи, които иначе сте платили предварително. Ако изчакате твърде дълго, за да подадете жалба, може да загубите възможността да поискате намаление в цената. Имайте предвид, че ако почивката ви е уредена и платена от туристическата агенция, то тя винаги носи отговорност за цялата пакетна почивка.
5. Много често, когато резервирате стая в по-малък хотел за пътуване в чужбина там няма рецепция и в резервацията изрично пише, че може да се настаните до 19/20 ч/21 ч… Обърнете внимание на този час, защото дори 5 минути по-късно може да се окажат фатални, хотелът заключен, а вие ще трябва да си търсите нов вариант за преспиване, като ще загубите и вече платената нощувка.
6. Нямате право на обезщетение, ако причината да не се изпълнят обещаните условия се дължат на вас или на т.нар. извънредни обстоятелства (бури, наводнения, земетресения).
7. При проблем първо се обърнете с жалба възможно най-скоро към организатора или хотела, или транспортната компания. Ако техният отговор не ви удовлетворява, не се колебайте да се свържете с нас за съдействие.