Ако пръстенът се счупи точно преди Свети Валентин?

Потребител купува годежен пръстен, като поръчва бижуто онлайн. Намерението е да предложи брак на своята приятелка 3 месеца по-късно. В избрания момент дамата на сърцето му казва „да“. Едва тогава обаче младежът установява, че камъкът на пръстена не е добре закрепен и е възможно да падне. Обръща се към търговеца с молба за помощ, но не получава очакваното съдействие. С помощта на ЕПЦ България и ЕПЦ Хърватия търговецът се съгласява да вземе пръстена за ремонт и да закрепи камъка.

Това е една от многобройните истории, в които ние от Европейски потребителски център сме помогнали. И на любовта, и на потребителите. За да бъдем полезни и на други, съставихме кратък списък със съвети как да сте подготвени и да се застраховате от провали за празника на влюбените. Те могат да ви помогнат, ако имате проблеми с подаръка. За останалото отговаряте лично вие.

Какво може да се върне, ако е поръчано онлайн?

Ако ще поръчвате подарък-изненада от електронен търговец - направете го по-рано, за да избегнете риска от забавяне на поръчката. В случай че бельото не стане, то се уверете, че ще имате право да го върнете. По закон стоки, свързани с хигиената, са изключени от правото на връщане. Някои търговци ги приемат обратно, но е необходимо да са спазени всички изисквания за това. При изключенията, свързани с хигиенни съображения, може да попаднат и други продукти като например маша за коса, епилатори, самобръсначки. 

В списъка са включени още храните и напитките. Това означава, че ако решите да изненадате любимия или любимата с шампанско и ягоди, например, и всичко между вас свърши малко преди 14-ти февруари, то няма как да върнете поръчката към търговеца и да искате да си получите парите за нея. В случай че сте купили бижу или друг предмет, специално изработен, надписан или индивидуализиран по друг начин, то също няма как да го върнете обратно при необходимост или ако размислите.  

И все пак - ако се налага да върнете поръчката?

Най-важното - стоката не трябва да е ползвана. След това трябва да влезете на сайта на търговеца и да проверите дали се изисква специален формуляр, дали трябва да изпратите имейл или има други указания. Опаковайте добре продукта, особено, ако става дума за нещо чупливо като телефон или бижу. Вижте и точния адрес, който може да е различен от адреса на търговеца. За ваше спокойствие, може да поискате потвърждение и по имейла. Запазете комуникацията и товарителниците за куриерските разходи.

Търговецът има 14 дни срок, за да ви възстанови парите. Срокът започва да тече, след като го уведомите, но законът му дава правото да удължи това време, докато не получи продукта и се увери, че е здрав и непокътнат. Парите трябва да получите по същия начин, чрез който сте ги дали. Възможно е все пак да се договорите и друго, което да е удобно и за вас, и за продавача.

 

 

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати