Мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net посвети месец март на правото на отказ от договора, както и кога и как може да се предяви рекламация.

Стоките, купени онлайн от търговец в страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, могат да бъдат върнати в рамките на 14 дни. Важно е обаче да се има предвид, че те не трябва да бъдат ползвани - например дрехите и обувките могат само да се пробват, а не да излезем с тях на парти или до офиса. В законодателството е предвидено и изключения, които не може да върнем, ако сме купили онлайн. Става дума за храни, напитки, както и продукти, които по някакъв начин влизат в контакт с тялото и по хигиенни причини няма как да бъдат продадени на друг клиент.

Независимо как е купена дадена стока - дали от електронен търговец или на място, тя има двегодишна гаранция. Тази гаранция е наречена "законова", защото е определена чрез законодателството и не зависи от договора с продавача. Съществува и друга, т.нар. търговска гаранция, която е допълнителна услуга и се предоставя от продавача/производителя.

Какво да правите, ако стоката се развали?

Трябва да се обърнете към продавача и да поискате ремонт. При определени условия може да поискате замяна или дори разваляне на договора и да получите парите си обратно. Още информация и съвети може да видите тук.