Онлайн пазаруването безспорно е свързано с възможността потребителят да потърси и разгледа продукти, предлагани от различни търговци в чужбина, да сравни предимствата им и да поръча това, което му е нужно, в обедната почивка или от дома си.
Практиката на екипа на ЕПЦ България в изминалата година от възникването на пандемията от коронавирус сочи, че
сред най-честите потребителски въпроси,
свързани с онлайн търговци, са такива по повод пазаруване на дрехи, обувки, аксесоари и уреди за домакинството.
„През декември миналата година забелязах реклама в социалните мрежи на помагало за лесно научаване на английски език и реших да го поръчам за сина си“, разказа потребителка пред програма „Христо Ботев“ на БНР.
Когато потребителката получава, заплаща и разлиства помагалото, тя установява, че не е това, което е видяла в рекламата. Дамата преценява, че самоучителят би бил подходящ за по-големи и ще бъде трудeн за разбиране за малкото й дете, липсва и обещаният диск, който също е трябвало да получи. Жената се обръща към търговеца за съдействие, като първоначално пише в страницата му в социалните мрежи, откъдето е направила поръчката, и на имейла му, но не получава отговор. Като следваща стъпка потребителката се свързва с ЕПЦ България и споделя оплакването си:
- Описва в един имейл проблема
- Прилага снимки
- Посочва желанието си да върне помагалото, защото е различно от това, което е било рекламирано, като уточнява, че търговецът не реагира.
„На другия ден получих отговор от ЕПЦ България, че молбата ми е депозирана. Учудена бях, че за около десетина дни проблемът ми се реши. От центъра ми написаха, че търговецът е открит в Малта. Така след няколко дни този търговец ми изпрати имейл, че ми възстановява парите“, допълва потребителката. И обобщава: „Останах изключително приятно изненадана“, споделя тя в интервюто за предаването „Нашият ден“ по БНР.
Каква е била най-малката и най-голямата сума при неуспешно пазаруване от разстояние, за която потребители са търсили съдействието на Европейски потребителски център България през годината?
В кои случаи може да съдействаме в рамките на мрежата от ЕПЦ?
Повече информация можете да чуете в „Нашият ден“ по БНР.
Какво не може да се върне, ако е купено онлайн? Вижте повече тук и тук.
Илюстрация: Pexels