Правото за отказ от договор при абонамент е само еднократно

Правото на потребителя да се откаже от абонамент, сключен от разстояние, който първоначално е безплатен, но се удължава автоматично, е гарантирано само веднъж. Това не се отнася до случаите, когато на потребителя не е била предоставена достатъчна информация относно крайната цена на абонамента. Това е становището в отговор на преюдициално запитване от страна на Съда на Европейския съюз.

Предприятието Sofatutor стопанисва онлайн платформи в интернет за обучение на ученици. При първото резервиране в платформата абонаментът може да бъде тестван безплатно в продължение на 30 дни и може да бъде прекратен по всяко време през този период. Абонаментът става платен едва след изтичането на 30-те дни. В случай че платеният абонамент изтече, без да е бил прекратен, той се удължава автоматично за определен срок.

При сключването на такъв абонаментен договор от разстояние Sofatutor информира потребителите, че може да се откажат от договора и да го прекратят. Австрийско сдружение за информиране на потребителите счита обаче, че потребителят разполага с право на отказ не само при сключване на безплатен пробен абонамент за 30 дни, но и при неговото преобразуване в редовен абонамент, като и когато редовният абонамент се удължава.

В тази връзка австрийският Върховен съд, който разглежда спора, иска от Съда да тълкува Директивата за правата на потребителитe. От своя страна Съдът на ЕС отговаря, че по принцип правото на потребителя да се откаже от договора, който е сключил от разстояние в случай на абонамент, който предвижда първоначален безплатен период, след което се удължава автоматично, ако не е бил прекратен, е гарантирано само веднъж.

Има и опция за изключение от това правило. Ако при сключването на абонамента на потребителя не е била предоставена информация по достатъчно ясен, разбираем и изричен начин, че след изтичането на първоначалния безплатен период този абонамент ще стане платен, той отново може да се откаже от договора след изтичането на първоначалния безплатен период.

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати