Предизвикателства пред потребители и търговци на туристически услуги

Кръгла маса на тема „Предизвикателства пред потребителите и търговци на туристически услуги“ се проведе в София на 11.09.2020 г. Целта на инициативата беше да събере представители на държавни органи, потребителски организации и частни компании в сектора, за  да обменят идеи, да обсъдят актуални проблеми и добри практики, както и да начертаят възможностите за сътрудничество в полза на потребителите.

Темата за правата на потребители и на търговци при ползване на туристически услуги  е една от най-актуалните теми в Европа и в България. Всички знаем, че и потребители, и търговци няма как да бъдат разделени и да съществуват отделно едни от други. Ние искаме да покажем, че работим в полза и на двете страни. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисия за защита на потребителите.

В мрежата от Европейски потребителски центрове, която работи във всички страни от ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство, има чувствително увеличение на жалбите и оплакванията тази година, като основната причина е свързана с пандемията и невъзможността хората да пътуват и почиват зад граница. Това допълни Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център  България, който функционира към Комисията за защита на потребителите. Основните проблеми за потребителите в ЕС са в областта на въздушния превоз, пакетните почивки и настаняванията.

media-ecc

 

Оплакванията, свързани с пандемията, които сме получили в ЕПЦ България, са около една трета от всички жалби, допълни Соня Спасова. Тя подчерта, че тази година мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net отбелязва своята 15 годишнина. Всеки месец от годината е посветен на отделна тема, като през септември обръщаме вниманието на потребителите към пакетните почивки.

Сред партньорите, които се включиха в кръглата маса, са асоциация „Активни потребители“ и Сдружение за правна помощ на потребителите, както и представители на професионални сдружения и асоциации от туристическия бранш.

 

 (Прессъобщение)

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати