Кръгла маса на тема „Предизвикателства пред потребителите и търговци на туристически услуги“ се проведе в София на 11.09.2020 г. Целта на инициативата беше да събере представители на държавни органи, потребителски организации и частни компании в сектора, за да обменят идеи, да обсъдят актуални проблеми и добри практики, както и да начертаят възможностите за сътрудничество в полза на потребителите.
Темата за правата на потребители и на търговци при ползване на туристически услуги е една от най-актуалните теми в Европа и в България. Всички знаем, че и потребители, и търговци няма как да бъдат разделени и да съществуват отделно едни от други. Ние искаме да покажем, че работим в полза и на двете страни. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисия за защита на потребителите.
В мрежата от Европейски потребителски центрове, която работи във всички страни от ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство, има чувствително увеличение на жалбите и оплакванията тази година, като основната причина е свързана с пандемията и невъзможността хората да пътуват и почиват зад граница. Това допълни Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите. Основните проблеми за потребителите в ЕС са в областта на въздушния превоз, пакетните почивки и настаняванията.
Оплакванията, свързани с пандемията, които сме получили в ЕПЦ България, са около една трета от всички жалби, допълни Соня Спасова. Тя подчерта, че тази година мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net отбелязва своята 15 годишнина. Всеки месец от годината е посветен на отделна тема, като през септември обръщаме вниманието на потребителите към пакетните почивки.
Сред партньорите, които се включиха в кръглата маса, са асоциация „Активни потребители“ и Сдружение за правна помощ на потребителите, както и представители на професионални сдружения и асоциации от туристическия бранш.
(Прессъобщение)