Как влияят онлайн игрите върху децата

Децата са особено уязвима група в онлайн средата. Те често са изложени на неподходящо търговско съдържание, включително сексуално или реклами на алкохол.

Наскоро от ЕК представиха проучване за предизвикателствата, които непълнолетните срещат като онлайн потребители – когато играят на игри, докато са в социалните мрежи или ползват мобилни приложения. Маркетинговите практики, които се ползват там, не винаги са разбираеми от малките потребители.

Изследване на 25 от  най-популярните игри в интернет е установило, че те масово съдържат вградени или контекстуални реклами. Най-често вградените реклами са под формата на снимка на продукта, лого или символ, показани преди, по средата или след играта. Контекстуалната реклама се появява отстрани на съответната страница, до играта.

Общото в игрите, предоставени от различните платформи, е възможността и/или изискването да се плати, за да се продължи и/или ускори играта. Често потребителите също така трябва да си платят допълнително, за да избегнат рекламите.  Повечето от игрите насърчават потребителите да прекарват повече време играейки, както и ги подканят да правят покупки в приложението, за да за продължават и/или подобряват играта си. Много игри разполагат и с опция за персонализация, за да увеличават ангажираността на потребителите в социалните мрежи или в дадена онлайн общност.  Анализът е установил, че в игрите като цяло липсват защитни мерки, като например рекламни паузи, които биха могли да помогнат на потребителите да разграничават рекламите докато играят.

По време на проучването са проведени и експерименти с деца между 6 и 12 г., за да се проследи ефекта от онлайн маркетинговите практики. Един от тях е установил, че вградените реклами имат подсъзнателен ефект върху малчуганите и те оказват влияние върху поведението им, без да го осъзнават. Така при рекламирането на високоенергийни зърнени закуски е било установено и повишаване на консумацията на сладки храни.

Проучването е установило още, че в децата не получават еднаква защита срещу онлайн търговията в рамките на ЕС. Причината е, че  онлайн търговията се третира по различен начин в различните страни, а освен това родителите от различните държави прилагат различни модели на надзор на децата им в мрежата. Всъщност, според проучването повечето родители не виждат в онлайн маркетинга основен риск за децата им. Възрастните са били загрижени най-вече да не би малчуганите да бъдат изложени на насилствени сцени или онлайн тормоз, както и да не би да им откраднат личните данни

Ключова препоръка от това проучване е, че трябва да се направи повече за защита на децата като потребители в интернет. Онлайн маркетингът трябва да се направи по-прозрачен за малките потребители, както и да могат те да разпознават различните техники, които се ползават в тази среда. Защитните мерки пък трябва да са насочени не само към родителите, но и  все повече върху децата.

Повече може да видите тук 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати