Какво трябва да знаем за виртуалните валути в игрите?

Видео игрите отдавна не са само средство за забавление... Все по-често там се използват виртуални валути – дигитални единици, които се закупуват с реални пари и впоследствие се използват, за да се придобият виртуални предмети, допълнителни нива, мечове и други оръжия, животи и супер сила в игрите.  И наред с всички логични последствия от развитието на тази индустрия, на преден план възникват и редица въпроси, свързани с правата на потребителите.

Затова Мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите (CPC Network), координирана от Европейската комисия, публикува няколко ключови принципа относно виртуалните валути в игрите, които целят да защитят интересите на потребителите в дигиталната среда.

Цените трябва да бъдат ясни и прозрачни

Всяка оферта за покупка на виртуална валута или съдържание в играта трябва ясно да посочва цената в реални пари, независимо дали валутата е директно закупена, или е придобита чрез друга виртуална валута. Например, ако даден меч в играта струва 750 монети и тези монети са купени чрез диаманти в играта, които обаче първоначално се купуват с евро, то трябва да бъде посочена и реалната цена на меча в евро, а не само броя на монетите.

Без принудителни покупки на излишна валута

Когато игрите предлагат виртуални валути само в предварително зададени пакети, които не съвпадат с цената на желаното съдържание, потребителят често е принуден да купи повече, отколкото му е нужно. Това води до натрупване на неизползвана валута и реални финансови загуби. Например, ако един предмет струва 850 монети, но най-близкият наличен пакет е от 1000 монети, оставащите 150 често не могат да бъдат използвани пълноценно и съответно потребителят губи не само виртуални, но и реални пари.

Ясна преддоговорна информация

Когато потребителят прави покупка – независимо дали с реални пари или чрез виртуална валута – той сключва договор с търговеца. Затова преди тази сделка, търговецът е задължен да предостави ясна и разбираема преддоговорна информация. Това включва например основните характеристики на цифровото съдържание, услугата или виртуалната валута, крайната цена в реални пари, включително всички допълнителни такси, начините за плащане. Тази информация трябва да се предоставя ясно, достъпно и на език, който потребителят може да разбере – особено, когато се отнася до покупките, които може да направят тийнейджъри.

Тази преддоговорна информация трябва да придружава всяко предложение за покупка – независимо дали се извършва с реални пари или с виртуална валута. Това задължение не отпада, дори когато цифровото съдържание се предлага като бонус, награда или част от ограничена оферта. Прозрачността винаги е задължителна. Много е важно потребителите да бъдат информирани, че имат право да се откажат от договор в срок от 14 дни при покупка на виртуална валута, ако тя не е използвана.

Тийнейджърите са основна част от аудиторията на видео игрите, но също така и най-уязвимата. Те могат лесно да бъдат подведени от механики, които свързват игровия успех с покупки или които прикриват реалните разходи. Заради това се препоръчва на търговците да избягват да използват търговски практики, които използват факта, че децата и младите хора нямат достатъчно опит и критично мислене. Те не трябва да използват реклами, които директно насърчават тийнейдържърите да купуват или да убеждават родителите си да го направят. Строго препоръчително е да се въвежда родителски контрол по подразбиране, особено когато играта не е ограничена само до пълнолетна аудитория. Освен това търговите трябва да гарантират, че рекламите и предложенията в играта може ясно да се разграничат от самата игра.

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати