Над 3,3 млн. потребители на платформата за онлайн решаване на спорове

През 2020 г. Платформата за онлайн решаване на спорове е била използвана от 3,3 милиона уникални посетители или около 275 000 души средно на месец. Това показва последният доклад, публикуван през декември 2021 г.

Данните показват значително увеличение в сравнение с 2019 г. (2,8 милиона посещения годишно, средно 200 000 уникални посетители на месец). Най-голямото увеличение се наблюдава през периода април-юни, когато бяха въведени и националните ограничителни мерки заради пандемията, които доведоха и масова отмяна на полети.

През цялата минала година всяка четвърта жалба, подадена от потребителите чрез платформата за ОРС, е била насочена срещу авиокомпания (обяснимо и с огромното количество отменени полети). Налице е също значително увеличение на споровете, насочени срещу търговци, предлагащи резервни части и принадлежности за превозни средства (около 7%). Около 6% от оплакванията са били насочени срещу хотели и други места за настаняване.  

Жалбите срещу търговци от страна, различна от тази, в която живее потребителят, са малко над 46%, докато останалите са насочени срещу локални продавачи от държавата на самия клиент. Най-много жалби е имало срещу фирми от Германия, Италия, Испания и Франция, показва още докладът. 

Най-голяма част от оплакванията на български потребители, заведени през платформата, са били срещу български фирми. След това се нареждат продавачи от държави като Германия, Унгария, Кралство Нидерландия. 

У нас Европейски потребителски център България е контактна точка към Платформата за онлайн решаване на спорове и може да помогне при технически проблеми или други въпроси, свързани с нейната работа.

Целият доклад може да се види тук.

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати