Как функционира платформата за онлайн решаване на спорове и какви са нейните предимства. Това бяха част от въпросите, които представи Денислава Антонова, съветник в ЕПЦ България и контактна точка по тази платформа за нашата страна, по време на среща на европейските мрежи у нас.
Събитието беше организирано от Представителството на Европейската комисия в България и събра на едно място представители на центровете Европа Директно от цялата страна, информационни центрове, както и други институции, съфинансирани от ЕС.
Използването на платформата може да спести време, както и да повиши доверието между потребители и търговци, отбеляза Антонова. Това е още един безплатен извънсъдебен способ за разрешаване на спорове при онлайн пазаруване, който позволява или директен контакт между фирмата и клиента, или обръщане към Помирителна комисия, която да предложи помирение между двете страни.
У нас контактна точка към платформата за онлайн решаване на спорове е именно ЕПЦ България. Двама консултанти съдействат с информация при технически проблеми или други въпроси, свързани с нейната работа.
Сред другите теми, дискутирани по време не срещата, бяха проблемите, породени от ковид пандемията и борбата с дезинформацията.